Hírek : Nagy gondban lehet a Toro Rosso és az Aguri |
Nagy gondban lehet a Toro Rosso és az Aguri
Dani 2006.12.07. 13:09
A csapatvezetők pénteken vitatják meg a Super Aguri és a Scuderia Toro Rosso 2007-es idényre vonatkozó terveit, ugyanis felmerült a gyanú, miszerint az említett két gárda a Honda, illetve a Red Bull Racing tavalyi autóival kívánja megkezdeni a jövő évet.
Az elmúlt héten kezdetét vette a téli tesztprogram a spanyolországi Barcelonában, ahol azonnal feltűnt mindenkinek, hogy a Super Aguri versenyautója a megtévesztésig hasonlít a Honda Racing idei modelljére, melyről később ki is derült, hogy valóban az RA106-os egy átdolgozott változata. Később fény derült arra is, hogy a Scuderia Toro Rosso is a Red Bull Racing RB2-es járgányának alapjain nyugvó autóval kezdte meg a téli teszteket, mely olyan módon lett átalakítva, hogy alkalmas legyen a Ferrari V8-as motorjának befogadására.
Bár a szabályok nem tiltják, hogy a teszteken egymás karosszériáit használják a csapatok, sokan attól tartanak, hogy az említett két gárda, kijátszva a regulákat, a jövő évben is ezeknek az autóknak a továbbfejlesztett változatával köröz majd a versenyeken.
A jelenleg is érvényben lévő Concorde Egyezmény világosan kimondja, hogy a csapatok semmilyen alkatrésszel nem kereskedhetnek egymás között a 2007-es idény végéig, feltéve ha a szellemi jogok egy harmadik, a bajnokságban aktívan nem résztvevő cég tulajdonában vannak.
A Super Aguri korábban már megerősítette, nem a Honda brackley-i főhadiszállásán készül az új autója, hanem a Honda kutatási és fejlesztési részlege dolgozik rajta Japánban. A kiscsapat egyébként úgy kívánja kijátszani a szabályokat, hogy az RA106-os szellemi jogai a Hondától átkerülnek a Honda Motor Company-hoz (azaz egy harmadik félhez), így gond nélkül használhatja az idei versenygépet a jövő évben.
A Spyker-MF1 csapatvezetője, Colin Kolles felháborodásának adott hangot a Barcelonában látottakat követően, és levelet intézett a FIA-nak, illetve a többi csapatvezetőnek, akiket arra kért, hogy pénteken vitassák meg a kialakult helyzetet, és tisztázzák le, mi engedélyezett, és mi nem a 2007-es esztendőben.
A Williams istálló társtulajdonosa, Patrick Head is nemtetszését nyilvánította ki, és az Autosport-nak adott nyilatkozatában a következőket mondta: "A FIA elnöke, Max Mosley úgy gondolom, elég világosan kijelentette a szeptemberben megrendezett ülésen, hogy a karosszériákkal való kereskedés a 2007-es idényben nem megengedett. Biztos vagyok benne, hogy több csapat is megtette volna ezt, ha lehetőséges lett volna rá, de mivel Max gyorsan reagált, ezt mindenki elvetette. Ez volt az utolsó, amit én hallottam az ügyről."
"Bár mindenki a Super Aguriról beszél, véleményem szerint sokkal jobban kellene tartanunk attól, hogy a Toro Rosso a 2007-es Red Bullal fog futni a jövő évben. Egyelőre ezt még nem tudhatjuk, hiszen a teszteken bármilyen autóval körözhetnek a csapatok, azt viszont fontos lenne letisztázni, hogy milyen autóval fognak rajthoz állni a szezonnyitón Melbourne-ben."
Eközben a Super Aguri ügyvezető igazgatója, Daniel Audetto elmondta, biztos benne, hogy csapata semmi szabályelleneset nem tett, és nem is fog tenni.
"Nem egy átalakított autóval kezdjük meg a jövő évet, nem tudom, hányszor kell még elmondanom. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a szabályokat betartva a lehető legjobb teljesítményt érjük el a jövő évben. Ez a célunk. Idén nem voltunk valami versenyképesek, de jövőre már az első tízben szeretnénk lenni. Ismerjük a szabályokat, behatóan tanulmányoztuk őket, és rengeteg segítséget kapunk a Hondától. Minden törvényes eszközt megragadunk, hogy fejlődést tudjunk elérni, de szerintem mindenki ezt teszi."
|