Menü
 
Bajelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Versenynaptár

2007-es versenynaptár

1. Melbourne HH:NN
2. ?Sepang? ?
3. ?Sakhír? ?
4. ? ?
5. ? ?
6. ? ?
7. ? ?
8. ? ?
9. ? ?
10. ? ?
11. ? ?
12. ? ?
13. ? ?
14. ? ?
15. ? ?
16. ? ?
17. ? ?
18. ? ?
19. ? ?

 
Linkek
 
Bannerek

Kattints a képre a teljes mérethez!

Virtuális Trabant Nevelde
 
Hírek
Hírek : Schumacher keserédes első vb-címe

Schumacher keserédes első vb-címe

Dabu  2006.11.23. 13:27

Az 1994-es idényt beárnyékolta Ayrton Senna tragikus halála, miközben a Forma-1 történetének eddigi talán legmozgalmasabb szezonja zajlott. Bármennyire is szerették volna, Schumachert egyszerűen nem tudták megfosztani első bajnoki címétől.

1994 úgy kezdődött, hogy a teszteken remekül futott a Benetton B194-es. A Ford új, Zetecre keresztelt motorja meglepően jól teljesített. A nagyszerű Williams-Renaulthoz igazolt Senna nem lehetett olyan nyugodt, amilyennek a papírforma szerint gondoltuk. Az első futamon Brazíliában a tankolás lehetőségével élve mindenki igencsak felgyorsult. A szokásához híven erősen kezdő Senna elhúzott az első néhány körben, de aztán Schumacher a bekékült Benettonban keményen ráhajtott, és folyamatosan hozta vissza a másodperceket. Már a 8. körben lekörözték az utolsót! Kimentek a boxba tankolni, Senna ment be elsőnek, de Schumacher jött ki előbb! Ezen a ponton Senna rohanhatott az eredmény után, igyekezetét a kapkodásig fokozta, aminek következtében hibázott, későn vette ki a kanyar ívéből a Williamst, a korai gázadás eltolta a hátulját, lefarolt az útról, és kiesett. Nem tudta volna elfogadni a második helyet odahaza. A nézők rögtön elindultak hazafelé, nem akarták látni Schumacher örömünnepét...

A második futamot is feladta a brazil klasszis, Schumacher megint nyert, majd következett a horrorisztikus Imola. Schumachernek "csak" végig kellett mennie, megint első lett. Csak végig kellett mennie? Ilyen egyszerű lenne? Ő látta legjobban, legközelebbről Senna falhoz csapódását, a szeme előtt halt meg versenyzőtársa. Ne mondja senki, hogy ez lelkesíti az embert. A FIA gyanúsnak tartotta a Benettont, mert az a rajtnál nem hagyott hátra keréknyomot - egy hétszázötven lóerős autóval, immáron hajtásvezérlők nélkül pedig képtelenség ily simán elindulni - ezért vizsgálatokat rendelt el. Ugyanekkor bebizonyosodott, hogy a Ferrari továbbra is használja az elvileg tilos kipörgésgátlót, a tartalék pilóta Larini szólta el magát a sajtó előtt. A McLaren-Peugeot sem akarta csak úgy levetni a drága pénzen kifejlesztett elektronikáját, Hakkinen és Brundle autójában a magasabb sebességi fokozatokat egy automatikus rendszer kapcsolta. Hisztérikussá vált a feljelentési hajlam: már egymás kukájában is turkáltak a csapatok. A Ligier pl. talált a Sauber szemetesében olyan skiccet, amely a svájci gárda elektronikus kipörgésgátlójáról árulkodott.

Ezután következett Monaco, ahol Michael elérte első pole-pozícióját. A versenyzők - tisztelettel adózva Sennának - üresen hagyták az első rajtkockát. Schumacher újfent győzött, már negyedszer egymás után, bombaformában volt. (Sajnos ezen a hétvégén sem kerülte el a Grand Prix pilótákat a félelem: Karl Wendlinger a csütörtöki szabadedzésen az alagút után képtelen volt lefékezni, és a saroknál egy víztartályba ütötte a fejét. Kómába esett. Csapata némaságba burkolózott, és visszalépett a versenytől.)


Barcelonában az olasz Montermini helyettesítette a halálos balesetet szenvedett Ratzenbergert, de az edzésen óriásit bukott, jöhetett újra a mentőhelikopter. Itt indulhatott el megint Eddie Irvine (lejárt a büntetése), a kocsikra plusz szárnyakat szereltek fel a megrettent konstruktőrök, valahogy pótolni akarván az FIA által versenyenként csökkentett leszorító erőt. Ezen a futamon a 11. körtől fogva Schuminak csak az 5. sebességi fokozat működött kocsijában, amellyel a második helyen ért a célba. Az jelentett óriási problémát, hogy amikor beállt tankolni, hogyan fog elindulni 5. fokozatba maradt váltóval. Megoldotta, elindult, méghozzá kétszer is. Az gyakran előfordul a sportágban, hogy a versenyző időlegesen vagy akár végleg elveszít egy-egy sebességi fokozatot, de aznap Schumacher az összeset elveszítette, csak egyetlen maradt, abban ragadt be a váltó. A versenyt úgy futotta le, hogy csak a fékkel és a gázzal variálhatott, pedig pont itt volt egy mesterséges lassító, amely a 12 méter széles pályát 4 méterre szűkítette. Schuminak pedig ötödik fokozatban kellett rajta átmennie minden egyes körben. Nem volt akármilyen mutatvány!

A brit futamon óriási botrányt kavart, hogy amikor elhúzott Hilltől, kitették neki a fekete zászlót, ami a versenyből való kizárást jelenti. Ezt (állításuk szerint) azért szabták ki Schumacherre, mert a felvezető körben gumimelegítés közben kigyorsítva megelőzte Hillt, ami abszolút jogos észrevétel volt. De mások is elkövették ezt a szabálytalanságot, Hakkinen, Berger és Blundell is előzött ideiglenesen a felvezető körben, mégis csak Schumachert büntették meg, mert nem engedhették meg, hogy megint ő nyerjen! Hét futam után 66 ponttal rendelkezett, és az angol GP volt a sorozat 8. állomása. A szabályok szerint a vétkest legkésőbb 15 perccel a kihágása után értesíteni kellett volna, ekkor azonban már a 30. percen is túl voltak. (A 15. percben még nem vezetett annyira Schumacher!). Briatore a helyszínen - még melegében - panaszt tett erre hivatkozva, ezért a bírák Schumacher kizárását egy enyhébb büntetésre mérsékelték. Így lett második, végigfutott, de nem sejthette, hogy elveszik tőle azt a 6 vb-pontot is. A dobogón még ott állt Hill, Schumi, Alesi - Lady Diana konzervatív szabású sötét kosztümében átadta a megfelelő díjakat, s egy óra múltán törölték Schumachert az eredményekből. A világbajnokság hivatalos pontversenye tehát így állt: Schumacher 66 pont - Hill 39 pont - Berger 27 pont - Alesi 19 pont - Barrichello 10 pont (stb.)

Ezután Hockenheimben, hazai pályán kiesett, miután a makacs Bergert üldözte, de az előzéshez ütközést kellett volna kockáztatnia - ezért inkább előrehozta a kerékcserét, hogy a pályán majd elkerülje Bergert. Csakhogy autója leállt, lekormányozta a fűbe, game over. Itt történt a csapattárs, Verstappen horrorisztikus tankolása, ami után a Benettont azonnal bevádolták: mindezt megérdemelték, mert csalnak a tankolásnál. A szövetség úgy találta, hogy kiszereltek egy szűrőt a tankoló-csatlakozóból, biztosan azért, hogy ezáltal gyorsabban áramolhasson át rajta az üzemanyag - ezt sebtiben összefüggésbe is hozták Verstappen kocsijának meggyulladásával. Példás kirakatpert kerekítettek belőle. (A tankoló tömlő kettős falú, a belső csőben folyik az üzemanyag, a két tömlő közötti résben pedig visszaszivattyúzzák a tankból kiszoruló levegőt. Aznap reggel azt a szűrőt vetette ki a Benetton technikai igazgatója, amely a visszaáramló levegőt szűrte, mert alkatrésznek kellett használniuk a másik berendezéshez). Az egységesített és mindenkinek kötelezően előírt tankoló készülék egyébként teljesen alkalmatlan volt a Forma-1-re, hiszen eredetileg helikopterek számára építették. Hovatovább mind a szállításához, mind a kezeléséhez plusz emberek szükségeltettek, ami tovább srófolta a kiadásokat.


 
Nélkülözhetetlen
 
Online
f-1 fan van a lapon.
 
Statisztika

 
Google

Google

 
Hírdetés



 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros