Hírek : Díjazták a Renault betiltott lengéscsillapítóját |
Díjazták a Renault betiltott lengéscsillapítóját
Dani 2006.11.15. 13:09
Az idei év két legvitatottabb technológiai újítása is díjat kapott a kölni Professional MotorSport World Expón. A Renault év közben szabálytalannak minősített ellensúlyos lengéscsillapítója mellett a Ferrari sokat vitatott fékhűtő tárcsái is díjat kaptak.
Nyolc kategóriában hirdettek győztest az immáron hagyományosan évente megrendezésre kerülő gálaebéden Kölnben, ahol több mint ötszáz szakember, sajtómunkatárs, és VIP meghívott előtt vehették át a díjakat a kitüntetettek.
Az "Év Aerodinamikai Áttörése" díjat a Ferrari zsebelte be különleges fékhűtő tárcsáival, melyek az év folyamán rengeteg támadást kaptak a riválisoktól, ugyanis egyesek szerint azok nem részei az abroncsoknak, így nem cserélhetőek le a versenyek alatt. Az eszköz egyébként azt a célt hivatott szolgálni, hogy nagy felületével elősegítse és maximalizálja a fékek hűtését, valamint elzárja az utat a légörvények előtt, ezzel növelve az autó aerodinamikai hatékonyságát.
A Ferrari mellett a világbajnok Renault istállót is jutalmazták, méghozzá az "Év karosszériája" kategóriában. A francia gárda év közben szabálytalannak minősített ellensúlyos lengéscsillapítója nyerte el a szakemberek tetszését. Az eszköz, mely végeredményben egy egyszerű mechanikai súlykiegyenlítő rendszer, az autók levehető orrkúpjában kapott helyet, és azt a célt hivatott szolgálni, hogy minden körülmények között - különös tekintettel az éles kanyarokban, ahol az autók ráhajtanak a rázókőre - egyenletessé tegye az autó tapadását.
Az eszköz egyes források szerint hozzávetőlegesen 9kg-nak megfelelő erőt tud függőleges irányban mozgatni, mely lehetővé teszi, hogy a kerékvetőn áthaladó abroncs pattogását megakadályozza, és folyamatos kontaktust létesítsen az abroncs felülete, illetve az aszfalt között a jobb tapadás érdekében.
Szakértők szerint a kerékvetőn áthaladó abroncsok körülbelül 8-9Hz-es frekvencián pattognak, ami jelentős tapadásveszteséggel jár. Azonban ennek az eszköznek a használatával, mely pontosan ugyanekkora ellentétes irányú frekvencián rezeg, megakadályozható az abroncsok pattogása, és ezáltal javítható a menetstabilitás különösen a kanyarokban és a gyors sikánokban.
Díjazták még a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a TecPro idei évben kifejlesztett szalagkorlátját, mely az "Év biztonsági innovációja" lett. Az új gumifal jelenleg még csak a franciaországi Paul Ricard-on lett telepítve, míg Monzában is feltűnt néhány veszélyes kanyarban.
A FIA és aTecPro nemzetközi cégóriás kétévnyi kutatómunka után mutatta be a flexibilis polietilén blokkot, melyet a jövőben vélhetően minden pályán alkalmazni fognak. A fal másfél méter hosszú, 1.2 méter magas, és 60centiméter széles habbal feltöltött blokkokból áll össze, mely szinte teljes mértékben elnyeli az ütközésekkor keletkezett energiát.
Díjazták még az Audi R10-est is, hiszen az "Év tervezője" Ulrich Baretzky lett, míg az "Év csapatvezetője" díjat a Kronos Racing vezetője, Marc van Dalen zsebelte be, akinek irányítása alatt Sebastien Loeb újabb bajnoki címet szerzett a WRC-ben.
|