Hírek : Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt |
Elemzés: Alonso lenyomta a Nagy Michaelt
Dani 2006.11.06. 12:09
Izgalmakban és botrányokban gazdag évet zárt a Forma-1-es bajnoki sorozat 2006-ban. A figyelem középpontjában az immáron kétszeres világbajnok Alonso és a királykategóriától búcsúzó Schumacher állt, akik vérre menő küzdelmet vívtak egymással.
Izgalmas évet zárt a Forma-1-es világbajnoki sorozat 2006-ban. Ehhez talán az is kellett, hogy a szezonnak mindenki tiszta lappal vágott neki. Visszajött a gumicsere és a csapatok - a Toro Rosso kivételével - 2,4 literes V8-as motorokra váltottak. Az átállás ellenére a favorit egyértelműen a Renault volt, és persze a világbajnok Alonso, aki mindenki legnagyobb elképedésére úgy versenyezte végig az évadot, hogy érvényes szerződése volt 2007-re a McLarennel.
Az FIA az új technikai előírás mellett az unalmassá váló időmérőt is feltupírozta. Már a szezonnyitó Bahreini GP-n látszott, hogy az új formátum jóval több izgalmat tartogat a nézőknek, mint az utóbbi évek tréningszisztémái. Utoljára ennyi izgalom a 2002-ben búcsúzó 12 körös időmérőkön volt, vagy még ott sem, hiszen itt háromszor is rághatták a szurkolók a körmüket, hogy ki jut a következő fordulóba.
Egy minden eddiginél komolyabb téli tesztprogram előzte meg a szezon első futamát. Bár az előszezonban az eredmények alapján a Hondát tartották az idei év egyik legnagyobb esélyesének, hamar rá kellett eszmélni, hogy a japán gárda az idei évben sem fog maradatót alkotni - pedig Magyarországon Jenson Button révén - megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben.
A legnagyobb figyelem azonban kétségkívül a Renault és a Ferrari versenyzőire, azon belül is Alonsóra, illetve Schumacherre irányult. 2005-ben az olaszoknak esélyük sem volt a Renault-val szemben, ám a kemény munkának köszönhetően a Ferrari a gyenge szezonkezdés után ismét az élmezőnyben találta magát az idei évben, és bár volt egy pont, mikor átvette a vezetést a pontversenyben, Japánban mindennek vége lett, mikor megdöbbentő módon felmondta a szolgálatot Michael autójában a Ferrari motor.
A szezon első fele egyértelműen a Renault-é volt, Kanadában már huszonöt pont volt Alonso előnye Schumacherrel szemben, így sokan azt gondolták, a spanyol pilóta könnyedén bezsebelheti második bajnoki címét. Igen ám, de az Amerikai Nagydíjon fordult a kocka, a Bridgestone magára talált, a Renault az ellensúlyos lengéscsillapító betiltása miatt küszködött, így Schumacher megfordította a bajnokságot. Alonso tehát egyáltalán nem érezhette nyeregben magát, egészen a Japán Nagydíjig, ahol a Ferrari motor meghibásodása miatt Schumacher reményei végleg elszálltak arra, hogy nyolcszoros világbajnokként búcsúzhasson a királykategóriától.
Idény közben több öreg róka is távozott, köztük Jacques Villeneuve és Juan Pablo Montoya, míg a szezon első versenyein a hajlékony szárnyak, év közben az ellensúlyos lengéscsillapító, majd pedig a Bridgestone "vegykezelt" abroncsai okoztak fejtörést a résztvevőknek. Egy biztos, izgalmakban és botrányokban gazdag volt a 2006-os szezon.
|