Hírek : Két másodpercet lassul a Bridgestone jövőre |
Két másodpercet lassul a Bridgestone jövőre
Dani 2006.10.06. 14:10
A legfrissebb hírek szerint a köridők hozzávetőlegesen két másodperccel lassulnak majd a jövő évben, miután a Bridgestone azt tervezi, egyedüli beszállítóként keményebb összetételű abroncsokkal látja majd el a mezőnyt a 2007-es idényben.
Azt követően, hogy a Michelin az idei év végén elhagyja a Forma-1-et, a Bridgestone már a 2007-es idényben egyedüli beszállítóként látja majd el termékeivel a teljes mezőnyt. Miközben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) biztonsági megfontolásból az autók sebességének csökkentését célozta meg a jövő évre, a Bridgestone bejelentette, az ideinél jóval keményebb gumikeverékekkel készül a 2007-es idényre, mely nyilvánvalóan sebességcsökkenést fog eredményezni.
A japán cégóriás koncepciója abszolút érthető, hiszen konkurencia hiányában nincs értelme agresszív fejlesztéseket végeznie, ahogy azt az idei évben tette. A Bridgestone technikai menedzsere, Hisao Suganuma megerősítette, jelenleg is az új keveréken dolgoznak, mely egy régi konstrukcióra épül, és a jelenleginél jóval keményebb összetételű lesz.
"Többé kevésbé már tudjuk, milyek abroncsokkal látjuk majd el a mezőnyt a jövő évben, és már azon gondolkodunk, miként tudjuk lebonyolítani a teszteket" - magyarázta a szakember. "Az idei évben használt keverékhez képest jóval keményebb lesz az új gumi. Egy régebbi konstrukcióra épül, melyet átdolgoztunk. Véleményem szerint körönként nagyjából két másodperccel lesz lassabb, mint az idei termékünk."
Korábban felmerültek olyan hírek, melyek szerint a japán beszállító követni szeretné az amerikai Champ Car szériában már jó ideje remekül működő szabályrendszert, miszerint minden csapat kétfajta gumikeveréket kap a versenyhétvégére, melyeket az idei évvel ellentétben kivétel nélkül el kell használniuk a versenyen.
A csapatok és a Bridgestone között jelenleg is zajlanak az egyeztetések, melyekről Suganuma a következőket mondta: "Egyelőre még semmi nem biztos. Ha a csapatok mindkét keveréket felhasználnák, akkor nem dolgoznánk feleslegesen, mert nem kellene kidobnunk a legyártott abroncsaink felét, mely nem kis mennyiség, tekintve azt, hogy a jövő évben mi látjuk el az egész mezőnyt."
"Bármi is történjék, a csapatok versenyenként kétfajta gumikeveréket kapnak. Az, hogy ezekre milyen szabályok vonatkoznak majd, egyelőre nem tudni, de remélem hamarosan döntés születik ebben a kérdésben is."
|