Hírek : A motorszállítók megegyeztek a FIA-val |
A motorszállítók megegyeztek a FIA-val
Dani 2006.10.03. 13:38
A Forma-1-ben tevékenykedő motorszállítók egészen a 2007-es szezon rajtjáig módosíthatnak erőforrásaikon, erősítette meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vasárnap reggel Sanghajban.
Az eredeti tervek szerint a motorszállítóknak a következő két futam valamelyikén kellett volna leadniuk a szövetségnek azokat az erőforrásokat, melyeket a 2007-es, illetve a 2008-as idényben fognak használni.
Igen ám, de a nagyvállalatok több területen sem értettek egyet a szövetséggel, és túlságosan közelinek tartották a határidőt ahhoz, hogy minden tervezett munkát el tudjanak végezni új egységeiken - különösen azt követően, hogy a FIA megerősítette, a jövő években maximálisan 19.000-es fordulatszámot engedélyez.
A motorfejlesztések a 2007-es idénytől ugyan befagyasztásra kerülnek, a nagyvállalatok az eredeti tervekkel ellentétben egészen a következő szezon kezdetéig módosíthatnak egységeiken, miután sikeresen megegyeztek a FIA illetékeseivel.
Az új egyezség értelmében tehát a csapatok a következő két futam valamelyikén leadnak egy - még nem végleges - motort a szövetségnek, majd december 15-ig egy olyan listát bocsátanak a FIA rendelkezésére, melyben tételesen szerepel, milyen módosításokat szeretnének még eszközölni hajtóműveiken a következő szezon kezdetéig, pontosabban 2007. március elsejéig.
Ha a szövetség elfogadja a változtatásokat, akkor a beszállítók megkezdhetik a munkát, és a "készterméket" jövő év márciusáig le kell adniuk az irányító testületnek. A csapatok ezekkel a motorokkal fogják majd teljesíteni a 2007-es, illetve a 2008-as évet. Módosítást pedig csak abban az esetben végezhetnek el a motoron, ha az a megbízhatóság javítását szolgálja.
A 2009-es szezonra vonatkozó motorszabályok is hamarosan napvilágot látnak. A szövetség tervei közt szerepel, hogy a 2009-es idénytől energiatakarékos, és energiatároló rendszerrel ellátott egységeket vezet be a királykategóriába, mely szintén a költségek csökkentését szolgálja.
Többhónapos tárgyalássorozat után tehát úgy tűnik, mindenki elégedett az új motorszabályokkal.
"Szerintem minden rendben lesz" - mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen. "Elfogadhatóak a szabályok, mert a megszorítások csak a motor zárolt részeire vonatkoznak, más területeken tovább fejleszthetünk."
A Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Norbert Haug a következőket fűzte hozzá: "Megnyugtató, hogy néhány területen nem lesz megkötve a kezünk."
|